jolant.reismee.nl

De vierde dag, reis naar Kyoto

Vandaag is ons vertrek naar Kyoto gepland. In de ochtend bezoeken we nog het Imperial Palace. Tenminste dat dachten we. Toen we aankwamen,bleek het paleis de hele week gesloten. Vreemd dat dit niet op de website stond. Het was ook nationale sportdag dus er was sowieso veel gesloten. Het plan werd ter plekke omgegooid. We zaten vak bij Akihabara, de elektronicawijk van Tokyo. In deze wijk zit Yodibashi Multimedia, een paradijs voor gadget liefhebbers. Daar konden we lekker rondneuzen.

Daarna volgde de reis naar Kyoto met de hogesnelheidstrein. Het station in Tokyo is gigantisch groot, het lijkt Schiphol wel. We reizen eersteklas en het personeel blijft maar buigen alsof we de koning en koningin zijn. Leuk om mee te maken.In Kyoto hebben we een ruim appartement met alles erop en eraan. De wasmachine staat meteen te draaien en we besluiten naar een voorstelling te gaan waar een aantal traditionele Japanse voordrachten en ceremonies te zien zijn. Voorbeelden zijn de Japanse theeceremonie en een Geisha dans. Leuk om te zien en mee te maken.

We sluiten de dag af met een etentje bij een meer exclusief restaurant met maar 4 tafeltjes. Alles op grill klaargemaakt. Het vlees was heerlijk mals en precies goed. En ook hier wordt er bij elk gerechtje een paar keer een buiging gemaakt.

Het was zo toch nog een geslaagde dag.

R

Mooi verhaal weer, zo is het net of ik ook een beetje op reis ben :-)

Henny Pardoel

Een thee ceremonie hebben we ook in China een keer meegemaakt. Er wordt een heel programma van gemaakt. Leuk ik zie wel enige parallellen.

Hallo Hennie,
Wat een leuke berichtjes van jou. Deze hond is idd verfilmd. Voor de goede orde: beroemd wil ik niet worden.

Petra

Mooie verhalen , mooie foto's. Heel veel plezier samen !

Gerard

Super interessante stories en foto's. Tof avontuur.

Hanneke

Jaaaaa een Geisha gespot!! Toch?

Hallo Petra,
We genieten volop in Japan. Het mooie weer help daarbij. Leuk dat je reageert op de blog.

Hallo Gerard,
Een avontuur is het zeker. We hebben gisteren ook weer het nodige meegemaakt. We hopen dat vandaag onderweg net de bullet train weer op de blog te zetten. Bedankt voor de reactie.

Ha die Hanneke,
Dit was van een voorstelling en dat kun je niet echt Geisha spotten noemen. Gisteren zijn we in het (volgens de lonely planet) mooiste straatje van de wereld geweest. Daar hebben we wel onze eerste Geisha gespot.

Wilma Roukens

Wat een leuke verhalen. Ik mis wel het verhaal van fe derde dag toen jullie niet weg kinden van de storm, was het heel heftig, en is er veel schade te zien aan wegen of huizen.

Hallo Wilma,
Doordat we 7 uur tijdsverschil hebben zijn we met de heenreis een dag kwijt geraakt. De 11e oktober is daarom de eerste dag en de dag van de tyfoon de tweede dag.