jolant.reismee.nl

Hemeji Castle

Vandaag hebben we een dagtocht naar Himeji. Het is alweer een prachtige dag met een temperatuur van 25 graden, genieten dus. Er is een festival in Himeji en dat willen we bijwonen. Het Nada No Kenka festival is een soort processie met daarna gevechten, dus wij verheugen ons op een kleurrijk spektakel. Het zijn 7 steden die het tegen elkaar opnemen. Het is erg belangrijk om de beste te zijn. Elke stad heeft zijn eigen kleur enJolanda wordt gevraagd om bij team oranje te horen.

De sterke mannen dragen een draagbare schrijn behangen met goud en zilver. Er zitten mannen op de schrijn die met veel spektakel op de trom slaan. Het is ontzettend zwaar en je ziet aan de gezichten dat de jonge mannen leiden onder het gewicht.

Om de beurt moeten ze onder de belangrijke schrijn van Himeij door. Dat gaat bijna niet en het gevaarte wordt over de grond door de Schrijn gesleept.

Na een rustpauze proberen ze met bamboe stokken de portable schrijn van een andere stad om te gooien. Het is de kunst om de schrijn van jouw team zo lang mogelijk overeind te houden om als winnaar bekroond te worden. De foto’s spreken voor zich. Zie ook tabblad foto’s voor meer mooie plaatjes.

In de middag gaan we naarkasteel Himeij. Het is een van de oudste overblijvende originele gebouwen uit de Sengoku- periode. Het heeft de status van Nationaal erfgoed en is ook door Unesco erkend als werelderfgoed.

Uiteraard bezoeken we ook de mooie tuin van het kasteel.

S’-avonds gaan we naar Shimbashi-dori, volgens de Lonely Planet het mooiste straatje van Azië. Het is erg sfeervol en we spotten de eerste Geisha. uit respect nemen we geen foto. Jolanda wil in deze straat naar het Hard Rock Café en dat doen we dan ook. We sluiten de dag af met een heerlijke cocktail en eten en genieten nog even na van deze mooie dag.

Henny Pardoel

Orange dix points.

Geweldig mooi.

Martijn Pardoel

Haha, supermooi dat festival! Lijkt me echt geweldig om bij te zijn!

Lianne

Ziet er gaaf uit. Wauw mooi dat kasteel, mocht je ook naar binnen?

Hanneke

@martijn.. jij ziet thuis toch al genoeg mannen in luiers lopen?

Anton Hutting

@Hennie, waarom geen 12 punten. Wij gaan alleen voor het allerbeste.
@Martijn, wij gaan graag met jou mee naar een gaaf festival :-)
@Lianne, wij zijn ook binnen geweest op de sokken zoals dat hier gewoonte is. Eerlijk gezegd is er
binnen weinig te zien maar dat wist ik al van mijn vriendin Willemien die daar pas geweest is.
@Hanneke, yolo

Ida

Zo te zien en horen genieten jullie volop. Heel leuk om deze reis met jullie mee te beleven.

Anton

Leuk Ida dat je ons volgt. Het is heel bijzonder om dit mee te maken met mijn zus.

Angela woestenburg

Wat een mooie bijzondere reis maken jullie!
Samen met je zus/broer is vast speciaal.
Beetje jaloers?
fijne dagen nog!