jolant.reismee.nl

De dertiende dag’, Lake Ashi en Mount Fuji

We gaan op pad met mooi weer naar Lake Ashi. Daar boeken we een rondvaart op een piratenschip. In feite is het geen piratenschip maar een replica van een 17 e eeuws Frans oorlogsschip. Er varen ook replica’s van een Zweeds, Brits en Amerikaans schip uit de 17e eeuw. We hopen dat we de vulkaan Mount Fuji kunnen bewonderen. Langzaam neemt de bewolking toe en we vrezen het ergste. We komen ook daar een Torii poort tegen die in het water staat.

Halverwege , aanhet einde van het meer bezoeken we een oud Edo checkpoint. Edo was de voormalige naam van Tokyo. Dit checkpoint was in de 17e eeuw bedoeldom te controleren op wapens die de stad inkwamen. Daarnaast waren er binnen het checkpoint vrouwen als gijzelaars. Het checkpoint moest voorkomen dat ze ontsnapten. Het checkpoint functioneerde van 1619 tot 1869.

De gevangenis was ook nog intact.

Daarna zijn we toe aan de lunch met uitzicht over het meer en op de Schrijn. Op de terugweg dwalen onze ogen steeds naar één punt. Soms breekt de bewolking open en dan zien we de Mount Fuji langzaam tevoorschijn komen. Onze dag is geslaagd.

We weten dat de cable car maar tot halverwege gaat en we nemen het risico dat dit niets oplevert. En dat is ook zo. Onderweg bezoeken we nog wel een keramiekmuseum met o.a. zeer oud werk van 500 en 600 na Christus. Voordat we het weten zit de dag er weer op.

Angela woestenburg

Jullie reis blijft fascinerend ?

Anton Hutting

Angela, dat is helemaal waar. Er zit door de tyfoon en naweeën veel tegen qua weer maar het is zo leuk om te doen en Jolanda is een kanjer om mee te reizen ?